مهارت‌های شخصی

چگونه کارهای یک هفته را در یک روز انجام دهیم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Personal-Planning.jpg

بسیاری از افراد زندگی بسیار معمولی و معقولی دارند و با یک عملکرد معمولی قانع می‌شوند. اما چرا نباید در هر زمینه از زندگی به یک پدیده تبدیل شویم؟ بیایید نوع جدیدی از زندگی را آغاز کنیم که سرشار از شادی و سرزندگی است.

ادامه مطلب: چگونه کارهای یک هفته را در یک روز...

راهبری واقعی برپایه هوش عاطفی

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Emotional-Intelligence-Leadership.jpg

  • مترجمان: دکتر نونا مومنی و سیامک میراحمدی

راهبر واقعی یک تیم کسی است که افراد را متقاعد می‌کند که می‌توانند تغییر ایجاد کنند. تنها نکته مهمی که یک راهبر باید برای مدیریت افراد انجام دهد، گرفتن نتیجه است. برای رسیدن به این هدف، هوش راهبر باید دارای مولفه عاطفی قوی باشد.

راهبر سازمانی باید دارای سطح بالایی از خودآگاهی، بلوغ و خودکنترلی باشد، بتواند موانع و مشکلات را مدیریت کند و با شادی و تواضع از کسب موفقیت لذت ببرد. برای یک راهبر داشتن هوش عاطفی مهم‌تر از دیگر مولفه‌ها یا هوش ریاضی است. شما نمی‌توانید این موضوع را نادیده بگیرید. در محیط‌های کسب‌وکار امروزی، نیاز به کسب آگاهی‌های فرافردی و مهارت‌های اجتماعی مهم‌تر از گذشته است.

ادامه مطلب: راهبری واقعی برپایه هوش عاطفی

چگونه مدیری دوست داشتنی باشیم

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Lovely-Boss.jpg

به راستی چه رازی در محبوبیت افرادی چون جک ولش، استیو جابز و جف بزوس نهفته است. محبوب بودن و خوشنامی شالوده‌های یک برند شخصی معتبر هستند.

حال سوال این‌جا است که چگونه می‌توان در محیط کار مدیر و رهبری دوست داشتنی بود؟ آن چه در پی می‌خوانیم خلاصه‌ای از مهم‌ترین یافته‌ها برای کسب محبوبیت در سازمان است.

ادامه مطلب: چگونه مدیری دوست داشتنی باشیم

چرا مدیران بزرگ عصبانی می‌شوند

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Manager-Anger.jpg

  • نویسنده: جف هیدن
  • مترجم: رویا مرسلی

آن‌ها عصبانی نمی‌شوند یا حداقل عصبانیت خود را نشان نمی‌دهند. البته این‌ها همه درست است به جز درباره استیو جابز یا جف بزوس یا بیل‌گیتس یا لری الیسون و بسیاری از مدیران بزرگ جهان.

بیش‌تر ما تصور می‌کردیم تنها راه رهبری موثر در سازمان‌ها، حذف یا کمرنگ کردن یا مخفی کردن احساساتی مثل خشم یا استیصال است. همیشه گفته می‌شد یا حرفه‌ای باشید یا خانه‌نشین شوید.

ادامه مطلب: چرا مدیران بزرگ عصبانی می‌شوند

لغت‌نامه مدیریتی چگونه مثل یک مدیر حرف بزنیم

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Manager-Dictionary.jpg

  • مترجم: مریم رضایی

آیا به عنوان یک مدیر می‌دانید باید از چه اصطلاحات یا لغات کلیدی استفاده کنید و از چه لغاتی بپرهیزید؟ یکی از چالش‌برانگیزترین جنبه‌های مدیریت، نحوه ارتباط با افراد مهم در نقش‌های متفاوت است. هر روز باید به کارمندان‌تان انگیزه بدهید، توجه مشتریان را جلب کنید و اطمینان سرمایه‌گذاران را تحریک کنید. سوال این است که آیا به عنوان یک مدیر از زبان درستی استفاده می‌کنید؟

ادامه مطلب: لغت‌نامه مدیریتی چگونه مثل یک مدیر حرف...

همانند یک مدیر عامل سطح بالا فکر کنید

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Thinking-Like-Manager.jpg

ممکن است هنوز مدیر عامل نشده باشید اما دلیل بر این نیست که نمی‌توانید چیزهایی از رییس‌تان یاد بگیرید. اگر یاد بگیرید که چطور مثل یک مدیر عامل رده بالا فکر کنید، هیچ وقت عقب نخواهید ماند. در این‌جا به چند طرز تفکر مدیر عاملی اشاره می‌کنیم. باز به یاد داشته باشید: حتی اگر مدیر عامل هم نباشید، این طرز تفکر می‌تواند به شما کمک کند.

ادامه مطلب: همانند یک مدیر عامل سطح بالا فکر کنید

چه کار کنیم تا بیش‌تر حقوق بگیریم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Salary-Increase.jpg

اگر بدانید که سیاست‌های شرکت برای افزایش حقوق چیست و در چه زمان‌هایی می‌توانید انتظار افزایش حقوق را داشته باشید، آن وقت نزد رییس‌تان بهتر می‌توانید برای افزایش حقوق استدلال کنید. وقتی با اطلاع باشید و بدانید چه می‌گویید، احتمال دست خالی برگشتن کم‌تر خواهد بود.

ادامه مطلب: چه کار کنیم تا بیش‌تر حقوق بگیریم؟

چرا من به استعفا دادن علاقه دارم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Quitter.jpg

  • نویسنده: سامه گل‌زاده

یک ضرب المثل قدیمی هست که می‌گوید: "برنده هرگز کارش را ترک نمی‌کند و ترک کننده هرگز برنده نمی‌شود." این جمله به ما می‌گوید وقتی کاری انجام نمی‌شود، آن‌قدر تلاش کنیم تا بالاخره موفق شویم. اما من یک انصراف‌دهنده حرفه‌ای هستم. من از دانشگاه انصراف دادم. از کارم استعفا دادم. بسیاری از استارت‌آپ‌هایی را که آغاز کرده بودم، رها کردم. یوگا را ترک کردم و بعد سعی کردم که ترک کردن یوگا را ترک کنم. خوردن گوشت، لبنیات و گلوتن را ترک کردم. برخی از پروژه‌های طراحی وب را نیمه‌کاره رها کردم. من حتی زندگی کردن در برخی شهرها را نیز نیمه‌کاره رها، وسایلم را جمع و به جای دیگری نقل مکان کرده‌ام.

ادامه مطلب: چرا من به استعفا دادن علاقه دارم؟

چگونه در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Work-Self-Confidence.jpg

  • نویسنده: نادیا گودمن
  • مترجم: زهرا آزموده

اعتماد به نفس به این معنی است که شما بتوانید با مهارت و قدرت و با استفاده از توانایی‌هایی که در اختیار دارید، در هر شرایطی با اطمینان گام بگذارید. در این شرایط شما می‌دانید که چطور با مسایل روبه‌رو شوید یا این که چگونه از کمک افراد برای حل مشکلات‌تان بهره بگیرید.

ادامه مطلب: چگونه در محیط کار اعتماد به نفس داشته...

چگونه مهارت‌های یادگیری خود را ارتقا دهیم؟

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Learning-Skills.jpg

  • نویسنده: کوین داوم
  • مترجم: مهدی سریرچی

بسیاری از مردم توجهی نسبت به نحوه یادگیری ندارند. بیش‌تر افراد تصور می‌کنند که یادگیری آن‌ها به شیوه طبیعی انجام می‌شود. شما به صحبت‌های کسی در گفت‌وگو یا حین سخنرانی او گوش می‌دهید و به همین سادگی مطالبی که او می‌گوید را یاد می‌گیرید. اما واقعا این‌گونه نیست.

ادامه مطلب: چگونه مهارت‌های یادگیری خود را ارتقا...

هنر ترک حرفه‌ای سازمان

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Organization-Quit.jpg

  • نویسنده: اد باتیستا
  • مترجم: رویا مرسلی

خداحافظی از جمله فعالیت‌هایی است که بسیار ساده به نظر می‌رسد و ظاهرا نیاز به فکر کردن چندانی هم ندارد. اما روزی که زمان آن فرا می‌رسد، متوجه می‌شویم برای این کار آماده نیستیم و تمایل داریم این کار را به همان روشی که در گذشته انجام می‌دادیم، فارغ از درست یا غلط بودن انجام دهیم. در نتیجه فرصت ایجاد یک پایان معنادار را از دست می‌دهیم.

ادامه مطلب: هنر ترک حرفه‌ای سازمان

قبل از مدیر شدن مانند یک مدیر رفتار کنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Promption.jpg

  • مترجم: رویا مرسلی

اگر می‌خواهید مدیر شوید، منتظر دریافت عنوان یا دفتر مدیریت نشوید. قبل از آن که به این سمت برسید، مانند یک مدیر رفتار کنید، فکر کنید و ارتباط ایجاد کنید. حتی اگر هنوز مراحل زیادی تا رسیدن شما به جایگاه مدیریت باقی مانده است و افرادی قبل از شما در انتظار دریافت این پست هستند، روش‌های زیادی وجود دارد که پتانسیل و میل خود را برای رسیدن به هدفی نشان دهید که مطلوب‌تان است.

ادامه مطلب: قبل از مدیر شدن مانند یک مدیر رفتار کنید

راهنمای برنامه‌ریزی برای مهارت‌های جدید

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

New-Skills.jpg

  • مترجم: رویا مرسلی

همه ما دوست داریم در هر کاری بهتر شویم و برای پیشرفت در کار، پیشرفت فردی لازم است. اما زمانی که دانستید مایل هستید در چه کاری بهتر شوید، مثلا این کار می‌تواند بهتر صحبت کردن در جمع یا آنالیز اطلاعات باشد، در این صورت از کجا آغاز خواهید کرد؟

واضح است که یادگیری تکنیک با توجه به نوع مهارت و ظرفیت یادگیری فرد متفاوت است، اما قوانینی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

ادامه مطلب: راهنمای برنامه‌ریزی برای مهارت‌های جدید

چگونه یک سخنرانی موفق و ماندگار ایراد کنیم؟

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Succssful-Lecture.jpg

  • مترجم: سید محمد جواد رجالی - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، مدرس دانشگاه
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی کارمندان

مدیران در هر زمان و مکانی باید آماده ارائه مطالب مختلف به مخاطبان متفاوت باشند. مدیران در این سخنرانی‌ها به دنبال اطلاع‌رسانی، ترغیب یا تاثیرگذاری بر تصمیمات یا بهبود عملکرد هستند. در داخل سازمان ممکن است با گروهی از کارکنان یا همه همکاران صحبت کنند و در بیرون برای گروه‌های اجتماعی، مطبوعات یا سازمان‌های دیگر سخنرانی کنند. به خاطر داشته باشید که آمادگی برای چنین سخنرانی‌هایی حیاتی است؛ زیرا یک نطق ضعیف می‌تواند شالوده‌ای که هفته‌ها به دقت طراحی شده است را به کلی ویران کند. اگر می‌خواهید سخنرانی ماندگاری داشته باشید، به نکات زیر توجه کنید.

ادامه مطلب: چگونه یک سخنرانی موفق و ماندگار ایراد...

چگونه بر روی رئیس خود تاثیر مثبت بگذاریم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Boss-Impression.jpg

داشتن شغل مناسب و داشتن روابط کاری خوب آرزوی هر فرد شاغلی است. اما گاهی به دست آوردن این شغل به اندازه راضی نگه داشتن کارفرما مشکل نیست! در واقع ورود و باقی ماندن در یک موسسه، کارخانه، شرکت و هر محیط کاری دیگری، علاوه بر این که به توانایی‌های خاص و متناسب با آن نیاز دارد، نیازمند هوش، سیاست کاری صحیح و نشان دادن توانایی‌های فردی است.

گاهی تصور می‌کنیم همین که کار خود را بدون مشکل انجام می‌دهیم کافی است؛ اما در دنیایی که تناسبی بین نیروی متخصص و کار مناسب وجود ندارد، رعایت نکات زیر می‌تواند در حفاظت از موقعیت شغلی بسیار مفید واقع شود:

ادامه مطلب: چگونه بر روی رئیس خود تاثیر مثبت...

جمله‌هایی که سخنرانان خوب هیچ‌گاه به کار نمی‌برند

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Lecture-Bad-Sentences.png

  • نویسنده: جف هیدن
  • مترجم: محمدعلی محمدی

اگرچه دشوار است که بی درنگ و به سرعت در سخنرانی برای یک جمع موفق شوید، اما بسیار ساده است که در همان دقایق ابتدایی مخاطب خود را از دست بدهید و آن‌ها را دلزده کنید. در این مقاله به جملاتی که ممکن است در ارائه‌ها جزو نقاط منفی باشد اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب: جمله‌هایی که سخنرانان خوب هیچ‌گاه به...

اشتباه‌های رایج در سخنرانی

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Lecture-Mistakes.jpgمعمولا به راحتی می‌توانیم نقاط ضعف دیگران را در یک سخنرانی متوجه شویم. مواردی چون بیش از حد حرف زدن، طولانی شدن جلسه و... اغلب در بیش‌تر  سخنرانی‌ها دیده می‌شود. اما وقتی پشت میکروفن قرار می‌گیریم، اشتباه‌های دیگران را دوباره تکرار می‌کنیم. با مطالعه و اجرای توصیه‌های زیر می‌توانید از بروز چنین اشتباه‌هایی جلوگیری کنید.

ادامه مطلب: اشتباه‌های رایج در سخنرانی

16 مهارت در جمع صحبت کردن

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Speak.jpg

در زندگی همه ما مواقعی وجود دارد که باید در حضور چند نفر راجع به مساله‌‌ای صحبت کنیم. ممکن است این صحبت در جلسه یا کنفرانسی باشد که رسمیت داشته باشد و ممکن هم هست که در یک جمع خانوادگی یا در محیط کار بخواهیم برای دوستان یا همکارانمان صحبت کنیم. اگر مهارت‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم، قطعا روند کار با موفقیت بیش‌تری انجام می‌شود و به نتایج بهتری می‌رسیم.

ادامه مطلب: 16 مهارت در جمع صحبت کردن

وقتی رییستان بیش از حد خوب است

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Good-Boss.gif

درست است کار کردن با یک فرد مهربان و اندیشمند بسیار رضایت‌بخش است؛ اما با این وجود میان رییسی که کار کردن با او رضایت‌بخش است و رییسی که می‌خواهد به هر قیمتی از بروز تضاد جلوگیری کند تفاوت وجود دارد. مدیرانی که در دسته دوم قرار می‌گیرند از دادن بازخوردهای خشن اجتناب می‌کنند، از برخورد جدی با تیم خود خجالت می‌کشند و به هر درخواستی به راحتی جواب مثبت می‌دهند. اگر رییس شما چنین است، در این صورت امکان دارد موفقیت شغلی شما در خطر باشد.

ادامه مطلب: وقتی رییستان بیش از حد خوب است

چند ماجرای واقعی از مصاحبه‌های استخدامی عبرت آمیز

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Job-Interview.jpg

هر چقدر هم که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، حتی اگر از نظر توانایی‌ها و مهارت‌های شغلی در بالاترین سطح قرار داشته باشید، مصاحبه استخدامی موقعیتی استرس‌زا است و به تبع آن هر کس اعتماد به نفس و آگاهی بیش‌تری داشته باشد موفق‌تر است. تجربه مصاحبه‌های استخدامی مختلف نشان می‌دهد که همیشه برترین‌ها استخدام نمی‌شوند؛ بلکه آن‌هایی که توانایی ارایه بهتر مهارت‌هایشان را داشته باشند شانس بیش‌تری دارند.

ادامه مطلب: چند ماجرای واقعی از مصاحبه‌های...

چگونه می‌توانید یک شغل دست نیافتنی را از آن خود کنید؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Interview.png

برای به دست آوردن شغل ایده‌آل و مطلوبتان، رویکردی اتخاذ کنید که نشان دهنده قدرت و توانایی شما باشد، حتی اگر فاقد آن هستید.

ادامه مطلب: چگونه می‌توانید یک شغل دست نیافتنی را...

با انتقادهای غیرمنصفانه مدیرمان چه کنیم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Bad-Boss.jpegرابطه حجم وسیعی از زندگی ما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. محیط کار نیز بخش مهمی از زندگی افراد است که با توانایی‌های ارتباطی و تقابلی گره خورده است. برای حل مشکلات محل کار احتیاج به مهارت‌های ارتباطی، مسوولیت و هوشیاری داریم.

ادامه مطلب: با انتقادهای غیرمنصفانه مدیرمان چه کنیم؟

اعتماد به نفس خود را به حداکثر برسانید

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Self-Confidence.jpg

اگر می‌خواهید استرس‌ها و نگرانی‌ها را از خودتان دور کنید، به آسانی تحت تاثیر عوامل و شرایط محیطی قرار نگیرید و با استفاده از استعدادها و خلاقیت‌های خود به ابراز وجود و مقابله با شرایط نامطلوب بپردازید، خودتان را همان طور که هستید بپذیرید.

ادامه مطلب: اعتماد به نفس خود را به حداکثر برسانید

10 نکته زبان بدن برای مدیران

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Body-Language2.jpgهمه می‌دانیم که در زمان سخن گفتن علاوه بر استفاده از کلمات مناسب باید از زبان بدن به درستی استفاده شود. کلمات منظور شما را به مخاطب القا می‌کند اما حرکات بدن به القای این پیام بهتر کمک می‌کند. 10 نکته زیر به شما کمک می‌کند تا در هنگام سخنرانی مطلب مورد نظر را به درستی به مخاطب القا کنید تا نهایت تاثیرگذاری را داشته باشد.

ادامه مطلب: 10 نکته زبان بدن برای مدیران

۱۰ روش موثر برای بهبود حافظه

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Memory-Exercise.jpg

ممکن است پیش خودتان فکر کنید کسانی که حافظه بسیار خوبی دارند از هوش بیش‌تری نسبت به دیگران برخوردار هستند! اما حقیقت این است که قدرت حافظه تا حد زیادی بستگی به این دارد که از چه ابزارهایی برای حفظ کردن استفاده کنید و چقدر در استفاده از آن‌ها مهارت داشته باشید. در اینجا ده روش برتر برای بهبود حافظه را فرا می‌گیرید.

ادامه مطلب: ۱۰ روش موثر برای بهبود حافظه

۹ گام برای موفقیت در محیط کار

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Success.png

سیاست اداری یا نحوه تقسیم و مدیریت قدرت و نفوذ شما در شرکت می‌تواند بخشی از شغل و کار شما باشد و این موضوع صرف نظر از دخالت و حضور معتمدانه شما در این حوزه یا علاقه به آن است. برخی از کارکنان اظهار می‌دارند که علاقه ای برای ورود به بازی‌های قدرت ندارند اما بیش‌تر کارشناسان معتقدند بی اعتنایی به قدرت سازمانی حاصلی جز عدم توفیق در محیط کار نخواهد داشت. استفاده از قدرت سازمانی به معنی باقی ماندن در مجموعه عوامل تاثیرگذار بر تصمیم‌گیری‌ها تلقی می‌شود.

ادامه مطلب: ۹ گام برای موفقیت در محیط کار

6 دلیل برای این که کارتان را عوض کنید

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Job-Quit.jpg

فکر این که بخواهید در این شرایط بی‌کاری و گرانی شغلتان را رها کنید و به یک فرصت شغلی بهتر فکر کنید، قطعا برایتان خوشایند نیست و حتی می‌تواند با استرس و فشار روحی بالایی هم همراه باشد. کسی از شغل خوب و پر درآمد بدش نمی‌آید و البته همه دلشان می‌خواهد فضای شغلی خوبی را تجربه کنند اما گاهی اوضاع بر وفق مراد نیست و نشانه‌هایی به ما یادآوری می‌کنند که وقت عوض کردن شغل است.

ادامه مطلب: 6 دلیل برای این که کارتان را عوض کنید

۵ نشانه‌ای که به شما می‌گویند در شغل مناسبی به سر نمی‌برید

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Hate-Job.jpgداشتن یک مدرک تحصیلی خاص یا عنوان شغلی ویژه یا چند سال سابقه در یک صنعت مشخص، بدین معنی نیست که شما باید حتما باقی عمر خود را نیز با شغل فعلی‌تان بگذرانید.

این روزها بسیاری چند شغل را در کنار هم تجربه می‌کنند. بیایید بپذیریم این که کسی بداند حرفه‌ای را که در ۱۸ سالگی انتخاب می‌کند واقعا مناسب وی خواهد بود یا خیر، تفکری نامعقول است. در یک کلام می‌خواهیم بگوییم اگر در حرفه مناسب و دل‌خواه خود نیستید، لازم است بدون تعارف شغل‌تان را عوض کنید.

ادامه مطلب: ۵ نشانه‌ای که به شما می‌گویند در شغل...

5 مهارتی که کارفرمایان از کارکنان‌شان انتظار دارند

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Skills.jpg

زمانه تغییر کرده است و نیز صنایع و کسب و کارها. برای همگام بودن با این دنیای درحال تحول کسب و کار، باید از نظر دانش و مهارت انعطاف‌پذیر و تطبیق‌پذیر بود. یک فرد حرفه‌ای باید به صورت پیوسته خود را بر یک مبنای مشخص باز تعریف کرده و همواره مشتاق یادگیری چیزهای جدید باشد. با این توضیح، در این جا به ارایه 5 مهارتی که کارفرمایان می‌خواهند در کارکنان خود ببینند، به عنوان مبنایی برای انطباق متخصصان حرفه‌ای با آن اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب: 5 مهارتی که کارفرمایان از کارکنان‌شان...

5 اصل ساده برای برنده شدن در تعارضات کاری

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Conflict.jpg

نظرات و عقاید شما در سازمان هر چقدر هم که خوب و مفید باشد باز هم افرادی در داخل و یا خارج سازمان هستند که از در مخالفت با شما برمی‌خیزند. انجام کارها اغلب به معنی مقابله با افرادی است که برنامه رقابت با شما را در سر دارند. من در مطالعات خود در زمینه رفتار سازمانی شاهد تکنیک‌های بسیار موثری در زمینه مدیریت تعارض بوده‌ام. برخی از آن‌ها را به اختصار در جهت رویارویی با تضاد سازمانی بازگو می‌کنم.

ادامه مطلب: 5 اصل ساده برای برنده شدن در تعارضات...

3 طرز تفکر انسانهای موفق

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Successful-People.jpg

همه چیز از فکر شما شروع می‌شود. این سیستم اعتقادی و طرز تفکر شما است که زندگی امروزتان را شکل می‌دهد. اگر زندگی متوسطی را می‌گذرانید به خاطر تصمیمات بدی است که اتخاذ کرده‌اید. تصمیمی که گرفتید نیز از طرز تفکر و باورهایتان سرچشمه می‌گیرد. اگر می‌خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید اول از فکرتان شروع کنید. طرز تفکر افراد موفق را الگوی خود قرار دهید و مطمئن باشید که شما هم مثل آن‌ها نتیجه عالی به دست خواهید آورد.

ادامه مطلب: 3 طرز تفکر انسانهای موفق

logo-samandehi

آخرین آگهی