پیش‌بینی و تصمیم

چه نوع استراتژی را چه موقع به کار ببریم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Strategy-Selection.jpg

درست زمانی که تصور می‌کنید استراتژی مناسب را برگزیده‌اید، ممکن است مجبور به تغییر آن شوید.

با اطلاع از شرایط خاص و عوامل تاثیرگذار بر محیط رقابتی بنگاه خود، می‌توانید مناسب‌ترین الگوی استراتژیک کاری را برگزینید.

امروزه تشخیص استراتژی درست برای توسعه مزیت رقابتی و انتخاب آن در زمان صحیح، مهارتی مهم برای بنگاه‌ها است. مطالعه‌ای که بر روی بیش از 90 مدیر اجرایی که مسئولیت هدایت و اجرای استراتژی و نیز رهبری 12 بنگاه در آمریکا، سنگاپور، و فنلاند را برعهده داشته‌اند صورت گرفته است، نشانگر سه طرح اصلی از الگوهای استراتژیک مورد استفاده شرکت‌های موفق در موقعیت‌های گوناگون است. این الگوها می‌توانند به عنوان الگوهای موقعیت، استراتژی مالی یا استراتژی‌های فرصت‌یابی دسته‌بندی شوند.

ادامه مطلب: چه نوع استراتژی را چه موقع به کار ببریم؟

چگونه تفکر استراتژیک را در خود تقویت کنیم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Strategic-Thinking.jpg

  • نویسنده: Liane Davey
  • مترجم: رویا مرسلی

آیا تاکنون کسی به شما گفته است که باید بیش‌تر استراتژیک باشید؟ چنین بازخوردی می‌تواند پس از ارزیابی 360درجه یا پس از شکست در دریافت ارتقا گفته شود. این که به ما بگویند به اندازه کافی استراتژیک نیستیم به راستی تلخ است. شرایط زمانی بدتر می‌شود که سعی کنید بفهمید که «بیش‌تر استراتژیک بودن» اساسا به چه معنی است و مایل باشید چند پیشنهاد ملموس درباره این مفهوم دریافت کنید.

ادامه مطلب: چگونه تفکر استراتژیک را در خود تقویت...

چرا اجرای خوب یک استراتژی بد ارزشمند است؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Strategy-Execution.jpg

  • نویسنده: Phanish Puranam
  • مترجم: مریم رضایی

وقتی ماموریت تولید اولین نوع نرم‌افزار ماشین حساب گرافیکی شرکت اپل در سال 1993 لغو شد، رون آویزور و گرگ رابینز، تولیدکنندگان مستقل نرم‌افزار، اهمیتی به موضوع ندادند. آن‌ها فقط درخواست کردند که از نشان شناسایی اپل برای دسترسی به امکانات این شرکت استفاده کنند. به این ترتیب 6 ماه متوالی بدون دریافت دستمزدی روی این پروژه کار کردند. 10 سال پس از تکمیل این پروژه، نرم‌افزار ماشین‌‌حساب گرافیکی روی 20 میلیون دستگاه نصب شده بود. این نمونه‌ای متقاعدکننده از چیزی است که محققان سازمانی آن را «اکتشاف پایین به بالا» می‌نامند؛ که در آن کارمندان از استراتژی رسمی منحرف شده‌اند؛ اما تلاش آن‌ها به دستاوردهای بزرگی برای شرکت‌ها منجر می‌شود.

ادامه مطلب: چرا اجرای خوب یک استراتژی بد ارزشمند...

چقدر استراتژیک هستید؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Strategic-Factors.png

  • نوشته: اسکات ادینگر
  • ترجمه: محمد مهدی قره خانی

تنها برخی از امور مدیریتی هستند که از اهمیت بیش‌تری نسبت به قابلیت مدیر در برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی استراتژی برخوردارند. این امور نه تنها جزو وظایف اصلی مدیران عالی به شمار می‌روند، بلکه از جمله حوزه‌های حیاتی رقابت و الهام بخش و انگیزاننده کارکنان سازمان هستند. مدیران به دنبال این هستند که تا جای ممکن مسیر حرکت سازمان و احساسی مشترک از اهداف کاری را در سازمان جاری کنند.

ادامه مطلب: چقدر استراتژیک هستید؟

پیش‌بینی چیست

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

forecasting1.png

هر روزه مدیران مجبورند بدون آگاهی قطعی از اتفاقات آتی تصمیم‌گیری نمایند. نیازمندی انبار بدون داشتن قطعیت از اوضاع آینده سفارش داده می‌شود، تجهیزات بدون آگاهی از روند تقاضا خریداری می‌شوند و سرمایه‌گذاری‌ها بدون آگاهی از وضعیت سوددهی آتی آن‌ها انجام می‌پذیرد. مدیران همیشه بر آن بوده‌اند که تخمین بهتری از آینده داشته باشند. تخمین صحیح و درست، هدف اصلی پیش‌بینی می‌باشد.

ادامه مطلب: پیش‌بینی چیست

برنامه‌ریزی فرض محور

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

برنامه‌ریزی فرض محور (assumption-based planning) در مدیریت پروژه یک روش بعد از برنامه‌ریزی (post-planning method) است که به شرکت‌ها برای برخورد با عدم اطمینان کمک می‌کند و برای شناسایی مهم‌ترین فرضیات در پلان کسب و کار (business plans) یک شرکت، امتحان این فرضیات و تجمیع خروجی‌های غیر قابل انتظار به کار می‌رود.

ادامه مطلب: برنامه‌ریزی فرض محور

روش‌های پیش‌بینی

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

economical-forecast2.jpg

پیش‌بینی در سازمان‌ها می‌تواند به یکی از سه صورت پیش‌بینی اقتصادی (economical forecast)، پیش‌بینی تکنولوژی (technology forecast) و پیش‌بینی تقاضا (demand forecast) باشد.

ادامه مطلب: روش‌های پیش‌بینی

روش‌های پیش‌بینی کمی

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

economical-forecast.jpg

روش‌های مختلف پیش‌بینی تقاضا به صورت پیش‌بینی کیفی و پیش‌بینی کمی است.

پیش‌بینی کمی (quantitative forecasting) با استفاده از روش‌های ریاضی و داده‌های جمع‌آوری شده و یا متغیرهای علت و معلولی، تقاضا را پیش‌بینی می‌نماید. پیش‌بینی کیفی با استفاده از مشاهدات، ادراکات، تجربیات تصمیم‌گیرندگان و سیستم ارزشی انجام می‌شود.

ادامه مطلب: روش‌های پیش‌بینی کمی

logo-samandehi

آخرین آگهی