فنون مبارزه در بیزینس

01 چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Business.jpg

کسب و کار شخصی و درآمد مستقل داشتن آرزوی خیلی‌هاست. بسیاری از مردم در سراسر جهان رویای داشتن شرکتی بزرگ با کارمندان بسیار و ریاست بر آن را در سر می‌پرورانند اما خبر ندارند که با یک شرکت کوچک و تعداد محدودی کارمند هم می‌توان موفق شد.

ادامه مطلب: 01 چگونه کسب و کارتان را دگرگون کنید

03 یادگیری از اشتباه‌ها و شکست‌ها افسانه‌ای بیش نیست

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Learn-Mistakes.jpg

در عالم کسب و کار شکست به یک مانع قابل انتظار تبدیل شده است. همیشه می‌شنوید که از هر 10 کسب و کار، 9 کسب و کار با شکست روبه رو می‌شوند. می‌شنوید که شانس موفقیت کسب و کارتان حداقل است و باز می‌شنوید که شکست شخصیت انسان را می‌سازد.

ادامه مطلب: 03 یادگیری از اشتباه‌ها و شکست‌ها...

04 برنامه‌ریزی تنها حدس و گمان است

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Planning-is-Guessing.jpgبرنامه‌ریزی‌های بلند مدت تجاری یک خیال خوش است؛ مگر این که شما غیب گو باشید. فاکتورهای مختلفی وجود دارد که خارج از اراده شماست. شرایط بازار و مشتریان، تصمیم‌های رقبا، اوضاع اقتصادی و ...

ادامه مطلب: 04 برنامه‌ریزی تنها حدس و گمان است

05 رشد به چه درد می‌خورد؟

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Why-Growth.jpgمردم از شما می‌پرسند شرکتتان چقدر بزرگ است؟! سوال بی‌اهمیت و پش پا افتاده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما آن‌ها در جستجوی پاسخی بزرگ هستند. پاسخ‌های دارای اعداد بزرگ‌تر می‌توانند موثرتر، حرفه‌ای تر و قدرتمندتر به نظر برسند.

ادامه مطلب: 05 رشد به چه درد می‌خورد؟

06 اعتیاد به کار

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Workaholic.jpg

فرهنگ ما، ایده ی اعتیاد داشتن به کار (workaholic) را ارج می‌نهد. حکایت انسان‌هایی که تا واپسین ساعات شب دود چراغ می‌خورند زیاد به گوش ما می‌رسد. آن‌ها تمام شب بیدارند و در محل کار می‌خوابند. این که خودتان را فدای انجام یک پروژه کنید، نشانه افتخار است. هیچ میزانی از کار، اضافه‌کاری تلقی نمی‌شود. این اعتیاد به کار نه تنها الزامی نیست بلکه احمقانه نیز هست. کار کردن بیش‌تر به این معنی نیست که اهمیت بیش‌تری داده‌اید و یا بیش‌تر انجام داده‌اید؛ تنها به این معنی است که بیش‌تر کار کرده‌اید. معتادان به کار معمولا به جایی می‌رسند که بیش از آن که مشکلات را حل کنند مشکل ایجاد می‌کنند.

ادامه مطلب: 06 اعتیاد به کار

07 دیگر کارآفرین نباشید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Startup.jpg

کارآفرینی را متوقف کنید!

اجازه بدهید کارآفرینی را دوباره تعریف کنیم. معنای پیشین آن که از آن این طور برداشت می‌شود که ویژه افرادی خاص است، دیگر منسوخ شده است. هر کسی می‌تواند برای داشتن کسب و کار خودش مورد تشویق قرار گیرد و این فقط به افرادی محدود نمی‌شود که ویژگی منحصر به فردی به نام قابلیت کارآفرینی دارند.

ادامه مطلب: 07 دیگر کارآفرین نباشید

08 دست به کار شوید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Begin-Work.jpg

نیاز خود را پوشش دهید

ساده‌ترین و سرراست‌ترین راه برای خلق یک محصول یا سرویس فوق العاده، ساخت آن چیزی است که می‌خواهید از آن استفاده کنید. این امر به شما کمک می‌کند که قادر به درک آنچه به خلق می‌دهید، باشید.

ادامه مطلب: 08 دست به کار شوید

09 سرمایه‌گذار خارجی آخرین نقشه باشد

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Finance0.jpg

یکی از اولین سوالاتی که ممکن است به ذهنتان خطور کند این است که پول از کجا بیاوریم؟

اغلب مردم فکر می‌کنند پاسخ این سوال جذب سرمایه‌گذار خارجی است. اگر می‌خواهید کارخانه، رستوران یا فعالیتی این‌چنینی داشته باشید، احتمالا نیاز به سرمایه‌گذار خواهید داشت. اما در جریان باشید که امروزه خیلی از کسب و کارها نیازی به زیرساخت‌های گران قیمت ندارند.

ادامه مطلب: 09 سرمایه‌گذار خارجی آخرین نقشه باشد

11 با محدودیت‌ها بسازید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

agile-business.jpg

از ایده کاهش وزن استقبال کنید. هم اکنون شما کوچک‌ترین، باریک‌ترین و سریع‌ترین پدیده در مقایسه با آینده خود هستید. از این جا به بعد، شما شروع به انباشت وزن می‌کنید. و هر چه یک وسیله سنگین‌تر باشد، تغییر جهت دادن آن دشوار‌تر است. در دنیای تجارت هم وضع همین است. پس کاهش وزن برای مواردی از این دست اجباری است.

ادامه مطلب: 11 با محدودیت‌ها بسازید

12 نقطه کانونی را بیابید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Main-Point-2.jpg

جاه طلبی خود را نصف کنید

بسیاری از ایده‌هایی که در ذهن دارید، ممکن است برای تولید محصول مناسب نباشند تازه اگر بر فرض مناسب هم باشند، می‌توانید زمان دیگری را برای اجرایشان در نظر بگیرید.

ادامه مطلب: 12 نقطه کانونی را بیابید

13 تلفن زدن هم گاهی پیشرفت است

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Decide.jpg

وقتی تصمیم‌ها را نگیرید، به سادگی روی هم تلنبار می‌شوند، با عجله و شتاب گرفته می‌شوند یا اصلا کنار گذاشته می‌شوند. در نتیجه هر مساله‌ای که روی یکی دیگر تلنبار می‌شود، لاینحل باقی می‌ماند.

هر وقت امکانش برایتان وجود داشت، از فکر کردن راجع به چیزی بگذرید تا به تصمیم گرفتن درباره آن برسید. خود را ملزم به تصمیم گیری کنید. لطفا منتظر راه حل و چاره ی بی نقص و عالی نباشید. تصمیم بگیرید و حرکت کنید.

ادامه مطلب: 13 تلفن زدن هم گاهی پیشرفت است

14 موزه دار باشید نه عتیقه‌دار

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Quality.jpg

به یاد داشته باشید آن‌چه یک موزه را می‌سازد، جمع آوری تمام هنر جهان در یک اتاق نیست چون ذات و اصالت اتاق یک چهار دیواری است. آن‌چه موزه را درخشان می‌کند، به دیوار یا روی میز هم نیست، بلکه نوع نگاه و تصمیم‌گیری‌های صاحب آن اتاق یا موزه درباره چگونگی رفتن یا ماندن است که آن را در جایگاه رفیعی قرار می‌دهد.

ادامه مطلب: 14 موزه دار باشید نه عتیقه‌دار

15 روی تغییرناپذیرها تمرکز کنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Unchangeable.jpg

بسیاری از شرکت‌ها دنبال پیدا کردن آخرین مدهای روز هستند. آن‌ها در پی دستیابی به تازه‌ها و داغ‌ها هستند و از آخرین و تازه‌ترین روندها و فناوری‌ها پیروی می‌کنند. اما آن‌ها باید بدانند که کارشان اشتباه و احمقانه است.

چنین شرکت‌هایی به جای تمرکز روی ذات و متن، به حاشیه‌ها و شاخ و برگ‌ها توجه نشان می‌دهند.

ادامه مطلب: 15 روی تغییرناپذیرها تمرکز کنید

16 نوازنده شمایید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

You-are-Performer2.jpg

بتهوون به سادگی بتهوون نشد. شما هم می‌توانید ابزارهایی که بتهوون در اختیار داشت را همین الان حتی با کیفیت بالاتر در اختیار داشته باشید، اما شاید از هر 100 نفر یک نفر بتواند برجسته و بزرگ شود. باید اصول را بلد بود و از داشته‌ها درست استفاده کرد. در واقع تجهیزات و امکانات برای نوازندگی را خیلی‌ها می‌توانند بخرند اما انگشتان هنرمند برای نواختن خریدنی نیست.

ادامه مطلب: 16 نوازنده شمایید

17 محصولات جانبی را بفروشید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Accessories.jpg

وقتی محصولی تولید می‌کنید، حتما یک محصول دیگر را هم در کنارش باید داشته باشید. در واقع نمی‌توانید تنها یک محصول تولید کنید چون هر محصولی یک سری محصولات یا خدمات جانبی هم دارد. ذهن‌های کسب و کاری هوشیار و خلاق چنین محصولات یا خدمات جانبی‌ای را کشف می‌کنند و فرصت‌های این‌چنینی را از دست نمی‌دهند.

ادامه مطلب: 17 محصولات جانبی را بفروشید

18 برای عرضه محصول اصلی همین حالا دست به کار شوید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Main-Product.jpg

چه زمانی محصولات یا خدمات‌تان تمام می‌شود؟! کی باید آن را به بازار عرضه کنید؟! چه زمانی شرایط برای این که مردم به آن دست پیدا کنند، مناسب است؟! شاید خیلی زودتر از آن‌چه فکر می‌کنید. زمانی که محصولتان توانست نیازهای مصرف کننده را برآورده کند، وقت ورودش به بازار است. تنها دلیل این امر این است که شما به عنوان تولید کننده هنوز فهرستی از محصولاتی دارید که می‌توانید تولید کنید و در واقع فرصت تولید آن محصولات جانبی در پی تولید محصول اصلی پیش آمده است. پس محصول اصلی را معطل حاشیه‌ها و شاخ و برگ‌ها و حتی محصولات جانبی نکنید.

ادامه مطلب: 18 برای عرضه محصول اصلی همین حالا دست...

19 گول توافق‌نامه‌ها را نخورید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Contract.jpg

دنیای کسب و کار پر است از اطلاعات و مدارک کهنه‌ای که جز وقت تلف کردن حاصل دیگری ندارند. گزارش‌های خوانده نشده، نمودارهای دیده نشده و مشخصات اولیه‌ای که هرگز محصول نهایی شبیه به آن‌ها از کار در نیامد. این طور مسایل همواره برای انجام شدن برنامه‌ریزی می‌شوند، اما خیلی زود فراموشی دامنشان را می‌گیرد.

ادامه مطلب: 19 گول توافق‌نامه‌ها را نخورید

20 برای نپرسیدن همیشه وقت هست

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Ask2.jpg

خیلی ساده است که سرتان را پایین بیندازید و بدون توجه به آن‌چه در اطرافتان می‌گذرد، تنها و تنها به کارهایی برسید که فکر می‌کنید، نیاز است انجامشان دهید. از طرفی سر را بالا گرفتن و در مورد چراها پرسیدن کاری بس سخت به نظر می‌آید.

این چند سوال مهم را از خودتان بپرسید تا مطمئن شوید آن‌چه انجام می‌دهید، همان است که باید انجام شود: برای چه این کار را انجام می‌دهید؟! تا به حال کاری را انجام داده‌اید که دلیل و چرایی آن را ندانید؟! یا این طور هم می‌توان در نظر گرفت که فلانی گفت این کار را انجام بده و من هم به حرفش گوش کردم! همین یک جمله برای درک اهمیت پرسش کافیست.

ادامه مطلب: 20 برای نپرسیدن همیشه وقت هست

21 وقفه، دشمن درجه یک خلاقیت

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Break.jpg

اگر از آن‌هایی هستید که همواره دیرشان می‌شود و همه کارهایشان می‌ماند برای آخر هفته، دلیلش را در کار زیاد و شلوغ بودن سرتان جستجو نکنید. دلیل این دیر شدن‌های همیشگی این است که کارتان بازدهی مناسبی ندارد و دلیل عدم بازدهی هم وقفه‌هایی است که در آن می‌افتد.

ادامه مطلب: 21 وقفه، دشمن درجه یک خلاقیت

22 جلسه یعنی سم!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Meeting.jpg

بدترین وقفه و فاصله‌ای که می‌تواند در کار بیفتد، برگزاری جلسه است. دلیلش هم کاملا واضح است:

محتوای جلسه معمولا فقط حرف و مفاهیم انتزاعی است و چیز واقعی‌ای در آن وجود ندارد.

ادامه مطلب: 22 جلسه یعنی سم!

23 خوب باشید، نه عالی!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Good-not-Excellent.jpg

خیلی‌ها هستند که به راه‌حل‌های پیچیده برای مشکلاتشان معتاد هستند. انعطاف دادن به ماهیچه‌های فکری می‌تواند حس سرخوشی برایتان بیافریند. بعد می‌توانید دنبال چالش بزرگ دیگری با همان شدت بگردید، بدون توجه به این که ایده خوبی هست یا نه. ایده بهتر اما این است: راه‌حل انعطافی پیدا کنید؛ یعنی راه‌حلی که با کم‌ترین تلاش به بیش‌ترین اثرگذاری برسید.

ادامه مطلب: 23 خوب باشید، نه عالی!

24 بخوابید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Sleep.jpg

خود را محروم از خواب کردن و چشم روی هم نگذاشتن ایده جالبی نیست. درست است که خود را از خواب محروم کردن، باعث می‌شود ساعت‌های بیش‌تری را به کار اختصاص دهید اما این را هم در نظر داشته باشید که بعدها مجبور هستید تاوان سختی بابتش بپردازید. در واقع با دست خود تیشه به ریشه خلاقیت، روحیه و نگرش می‌زنید.

ادامه مطلب: 24 بخوابید

25 پیش‌بینی‌هایتان خیلی زننده است!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Forecasting.jpg

همه ما پیشگوهای خوفناکی هستیم! فکر می‌کنیم می‌توانیم حدس بزنیم که کاری چقدر زمان می‌برد، آن هم در حالی که هیچ ایده واقعی‌ای نداریم. ما همه چیز را در بهترین حالت و شرایط ممکن و بدون تغییراتی که اتفاقا اجتناب ناپذیر هستند، می‌بینیم.

ادامه مطلب: 25 پیش‌بینی‌هایتان خیلی زننده است!

26 لیست‌های بلند بالا به هیچ جا نمی‌رسند

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

long-list.jpg

لطفا بی خیال لیست‌های طوماری شوید، چون چنین لیست‌هایی فقط برای خاک خوردن نوشته می‌شوند. اصلا آخرین باری که یک لیست بلند بالا را به انتها رساندید، کی بود؟! یادتان می‌آید؟!

ادامه مطلب: 26 لیست‌های بلند بالا به هیچ جا نمی‌رسند

27 تصمیم‌های کوچک بگیرید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Decisions.jpg

گرفتن تصمیم‌های بزرگ سخت و تغییر آن‌ها هم مثل گرفتنشان سخت است. وقتی تصمیم بزرگی می‌گیرید، گرایش بیش‌تر به این سمت است که بر درست بودن تصمیم اصرار داشته باشید؛ هر چند که در واقعیت این گونه نباشد و تصمیم غلطی گرفته باشید. دیگر بی طرف نیستید.

ادامه مطلب: 27 تصمیم‌های کوچک بگیرید

28 کپی نکنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Competition2.jpg

بعضی وقت‌ها کپی کردن بخشی از روند یادگیری است. مثل وقتی که یک دانشجوی هنر، نقاشی را در موزه‌ای دیده و همان را با دست خودش می‌کشد. در واقع آن را کپی می‌کند.

ادامه مطلب: 28 کپی نکنید

29 نه بگویید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Say-No.jpg

بله گفتن کار بس راحت و آسانی است. بله گفتن به هر چیزی که بهتان پیشنهاد می‌شود، دست رد نزدن به سینه هر آن‌چه ازتان درخواست می‌شود و خلاصه جواب مثبت دادن به همه چیز. این روند باعث ایجاد کوهی از بله‌ها می‌شود که شما به دست خود ساخته‌اید و آن‌چه حتما و واقعا باید انجام دهید به سادگی در پشت این کوه پنهان می‌شود. یاد بگیرد نه بگویید، حتی به ایده‌هایی که از هر نظر ایده‌آل به نظر می‌رسند. با قدرت نه گفتن، به الویت‌های خود سر و سامان دهید.

ادامه مطلب: 29 نه بگویید

30 کالای خوب خانگی بسازید نه بیرونی!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Good.jpg

فکر می‌کنم حسش را خوب درک کنید: به فروشگاه می‌روید، چند کالای گوناگون را با هم مقایسه و در نهایت یکی را می‌خرید. در واقع خریدی که انجام داده‌اید از نظرتان بهترین انتخاب است، اما وقتی آن را به خانه می‌آورید، آن چیزی نیست که می‌خواستید. استفاده‌اش به راحتی چیزی که در فروشگاه نشان می‌داد، نیست. امکانات بلااستفاده‌اش زیاد است. پس به این نتیجه می‌رسید که آن‌قدرها هم که نشان می‌داد، به درد بخور نیست. دلیل این انتخاب اشتباه هم همانا هیجان اولیه‌ای است که در نهایت به پشیمانی از خرید منجر می‌شود.

ادامه مطلب: 30 کالای خوب خانگی بسازید نه بیرونی!

31 ننویسید!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Haze2.jpg

فکر می‌کنید چگونه باید به ردیابی آن‌چه مشتریان‌تان می‌خواهند بپردازید؟! به حرفای‌شان گوش کنید، اما بعد آن‌چه می‌گویند را خیلی ساده فراموش کنید. باور کنید نیازی به دفترهای بزرگ و قطور، دیتابیس‌های عظیم یا بایگانی‌های پیچیده نیست.

ادامه مطلب: 31 ننویسید!

32 مخاطب سازی کنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Audience.jpg

همه شرکت‌ها مشتری دارند. شرکت‌های خوش شانس طرفدار دارند، اما خوشبخت‌ترین شرکت‌ها مخاطب دارند. مخاطب می‌تواند سلاح سری شما باشد. بسیاری از کسب و کارها هنوز هم هر جفتک و باروی می‌اندازند تا مردم را جذب کنند. آن‌ها برای هر بار اقدام جهت جذب مردم سرکی به بودجه‌شان می‌کشند، پول هنگفتی بیرون می‌آورند و تبلیغی می‌سازند. اما کیست که نداند این روش هم گران و هم غیرقابل اعتماد است.

ادامه مطلب: 32 مخاطب سازی کنید

33 هیچ کس از گل‌های پلاستیکی خوشش نمی‌آید!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Cheating.jpg

دنیای کسب و کار پر از کسانی است که یونیفورم به تن می‌کنند و در تلاش برای کامل بودن هستند. در واقع این جور آدم‌ها حسی جز خستگی و عصا قورت دادگی را به مخاطب منتقل نمی‌کنند. هیچ کس نمی‌تواند با چنین آدم‌هایی ارتباط برقرار کند.

ادامه مطلب: 33 هیچ کس از گل‌های پلاستیکی خوشش...

34 سر و صدای رسانه‌ای نکنید لطفا!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Media.jpg

اصرار نکنید که با فرستادن اطلاعات خود به رسانه‌های گوناگون و امید به این که سرانجام یکی از آن‌ها به سراغ‌تان بیاید، کسب و کار خود را مطرح کنید. این کار هرزه نگاری بیش نیست.

ادامه مطلب: 34 سر و صدای رسانه‌ای نکنید لطفا!

35 الگویی به نام فروشندگان مواد مخدر

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Dealer.jpg

فروشندگان مواد مخدر تجار دقیقی هستند. آن‌ها خوب می‌دانند که محصول پر مشتری دارند، پس مقدار کمی از آن را رایگان می‌دهند چون می‌دانند که مشتری خودش به زودی با پول بر می‌گردد. از آن‌ها الگو بگیرید.

ادامه مطلب: 35 الگویی به نام فروشندگان مواد مخدر

36 بازاریابی دپارتمان نیست!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Marketing.jpg

آیا دپارتمان بازاریابی دارید؟! اگر ندارید که کار خوبی می‌کنید، اما اگر دارید باید بدانید که بازاریابی تنها وظیفه کارکنان این بخش نیست. حسابداری یک دپارتمان است، اما بازاریابی چیزی فراتر از این‌هاست.

ادامه مطلب: 36 بازاریابی دپارتمان نیست!

37 یک شبه ره صد ساله را نمی‌روند

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Sudden-Success.jpg

فکر به سرعت پولدار شدن و یک شبه ره صد ساله رفتن را از سر مبارک‌تان بیرون کنید. شما آن‌قدرها خاص نیستید که همه آدم‌ها دایم بهتان توجه کنند. کسی به شما توجه نمی‌کند؛ دستکم در اول راه وضع این است. شما هم قصه‌های یک شبه ره صد ساله رفتن را شنیده‌اید؟! خوب است در جریان باشید که این همه ماجرا نیست. اگر کمی دقیق‌تر شوید، آدم‌هایی را می‌یابید که ورشکستی‌ها و پیچ و خم‌ها تجربه کرده‌اند تا به موقعیت فعلی‌شان رسیده‌اند.

ادامه مطلب: 37 یک شبه ره صد ساله را نمی‌روند

38 اول خودتان بعد دیگران

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Employment.jpg

تا زمانی که خودتان کاری را انجام نداده‌اید، کسی را برای انجام آن استخدام نکنید. با این روش متوجه ماهیت و نحوه انجام کار، چگونگی توضیح آگهی، نحوه پرسیدن سوالات استخدامی، نیاز فرصت شغلی به کار تمام یا پاره وقت و از همه مهم‌تر ضرورت جذب نیرو می‌شوید. همچنین این رویه به شما کمک می‌کند تا مدیر بهتری باشید چون کار را قبلا انجام داده‌اید و می‌دانید که کجا انتقاد کنید و کجا حمایت.

ادامه مطلب: 38 اول خودتان بعد دیگران

39 رزومه یعنی مسخره بازی!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Resume.jpg

همه ما می‌دانیم رزومه گاهی می‌تواند تا سر حد یک جوک خنده دار باشد. رزومه زمانی خنده دار می‌شود که یک بزرگنمایی از همه آن‌چه نیست و پر از فعل‌های عملی باشد، فهرست عناوین و مسئولیت‌های شغلی در بهترین وضعیت باشند و سرشار از کارهایی باشد که هیچ‌گاه انجام نشده‌اند. رزومه نویسی به این شکل هیچ فایده‌ای ندارد و از همه بدتر این که کاری بسیار ساده است و هر کسی می‌تواند رزومه‌ای پر و پیمون تهیه کند.

ادامه مطلب: 39 رزومه یعنی مسخره بازی!

40 آقا بالاسر نیاورید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Supervisor.jpg

در یک تیم کوچک تنها باید کسانی حضور داشته باشند که کار می‌کنند و نیازی به ناظر و دستور ده نیست. در چنین تیمی هیچ کس نباید از موضع بالا به سایرین نگاه کند و همه باید تولید کننده باشند.

ادامه مطلب: 40 آقا بالاسر نیاورید

41 بهترین نویسنده‌ها را استخدام کنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Writer2.jpg

اگر قرار است که بین تعداد محدودی کارجو برای استخدام یکی از آن‌ها تصمیم بگیرید، بهترین نویسنده‌شان را برگزینید. فرقی نمی‌کند موقعیت شغلی چه باشد. بازاریاب، فروشنده، طراح، برنامه نویس یا هر شغل دیگری که باشد باید درست‌ترین فرد را انتخاب کرد. دلیل این امر این است که نویسنده خوب بودن تنها ملاکش خوب نوشتن نیست.

ادامه مطلب: 41 بهترین نویسنده‌ها را استخدام کنید

42 بهترین‌ها همه جا هستند

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Teleworking.jpg

این دیوانگی است که بهترین نیروها را تنها به این دلیل که دور از شما زندگی می‌کنند، استخدام نکنید. به ویژه در روزگار حاضر که فناوری و پیشرفت آن همه کاری را آسان کرده و همه می‌توانند به صورت آنلاین گرد هم بیایند.

ادامه مطلب: 42 بهترین‌ها همه جا هستند

43 کارمند را محک بزنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Applicant-Testing.jpg

مصاحبه استخدامی تنها مرحله استخدام است که از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. بعضی‌ها هستند که مثل هوادار با مصاحبه استخدامی برخورد می‌کنند؛ اما شما مثل آن‌ها نباشید.

ادامه مطلب: 43 کارمند را محک بزنید

44 به اشتباه خود اعتراف کنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Confess.jpg

وقتی اشتباهی رخ می‌دهد، یک نفر باید بیاید و داستان را تعریف کند. چه بهتر که این یک نفر خود شما باشید. اگر چنین نکنید، فضا را برای شایعه و دروغ پراکنی آماده کرده‌اید. وقتی اتفاق بدی می‌افتد، آن را با مشتریان خود در میان بگذارید؛ هر چند که آن‌ها در وهله اول به آن توجهی نکنند.

ادامه مطلب: 44 به اشتباه خود اعتراف کنید

45 همه باید در خط مقدم باشند

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Costumer-Relation.jpg

در رستوران داری، دنیای تفاوت است میان کار در آشپزخانه و سر و کله زدن با مشتری. آموزشگاه‌های آشپزی و رستوران‌های درجه یک به اهمیت هر دوی این‌ها پی برده و به هر دو بخش توجه نشان می‌دهند. به همین خاطر است که آن‌ها اغلب سرآشپزهایی در خط مقدم جبهه کار و مهماندارهایی برای حمایت از این خط مقدم دارند.  به این ترتیب کارکنان آشپزخانه می‌توانند با مشتری‌ها تعامل داشته و ببینند چه چیزی واقعا باید در خط مقدم باشد.

ادامه مطلب: 45 همه باید در خط مقدم باشند

46 یک نفس عمیق بکشید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Change.jpg

وقتی یک قایق را روی آب تکان دهید، موج‌هایی روی آب شکل می‌گیرد. بعد از این که یک ویژگی تازه معرفی می‌کنید، سیاستی را تغییر می‌دهید یا چیزی را حذف می‌کنید، واکنش‌های خود به خودی نسبت به آن تغییر، سریع و در بالاترین حد خواهد بود. در برابر اصرار، وحشت زده می‌شوید و مقاومت می‌کنید یا در برابر تغییرات سریع واکنش نشان می‌دهید.

ادامه مطلب: 46 یک نفس عمیق بکشید

47 فرهنگ قابل وصل کردن نیست

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Culture.jpg

فرهنگ‌های لحظه‌ای فرهنگ‌هایی مصنوعی هستند. آن‌ها انفجارهای بزرگ ساخته شده از بیانیه‌ها و قوانین هستند. آن‌ها مشهود، زشت و پلاستیکی هستند. فرهنگ‌های مصنوعی نقاشی هستند و فرهنگ‌های واقعی قاب. شما فرهنگی را خلق نمی‌کنید، فرهنگ یک اتفاق است که رخ می‌دهد.

ادامه مطلب: 47 فرهنگ قابل وصل کردن نیست

48 تصمیم‌ها موقتی هستند

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Decision.jpg

"اما چه می‌شود اگر...؟" "چه اتفاقی می‌افتد وقتی...؟" "لازم است درباره فلان کار برنامه‌ریزی انجام شود؟!". خودتان به دست خودتان مشکلی را که نیست، نسازید. مشکل تا زمانی که پیش نیاید، مشکل نیست. بسیاری از چیزهایی که نگران‌شان هستید اصلا اتفاق نمی‌افتند. به علاوه، تصمیم‌هایی که امروز می‌گیرید، قرار نیست همیشگی باشند.

ادامه مطلب: 48 تصمیم‌ها موقتی هستند

49 تیم کهکشاهی درست نکنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Galaxy-Team.jpg

بسیاری از آگهی‌هایی که برای جذب نیروی کار هستند، خواستار نیروهایی هستند که از هر نظر تاپ و عالی باشند. مثلا فقط کسانی را جذب می‌کنند که در بهترین دانشگاه‌ها با بالاترین مدل‌ها درس خوانده باشند. چنین انتظارهایی جز این که محیط کسب و کار شما را پر از ستاره‌های کهکشانی می‌کند، نتیجه دیگری ندارد. به جای فکر کردن درباره این که چگونه یک محیط را پر از ستارگان کهکشانی کنید، درباره خود محیط فکر کنید. همه ما قابلیت انجام کار ضعیف، معمولی و عالی را داریم. تاثیر محیط کسب و کار بر کیفیت کار افراد خیلی بیش‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

ادامه مطلب: 49 تیم کهکشاهی درست نکنید

50 آن‌ها 13 ساله نیستند

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Child.jpg

وقتی با افراد مثل بچه‌ها رفتار می‌کنید، کاری هم که تحویل می‌گیرید در حد بچه‌هاست. هنوز هم هستند بسیاری از شرکت‌ها و مدیران‌شان که با کارمندشان چنین رفتار می‌کنند. کارمندان باید پیش از انجام هر کاری اجازه بگیرند. آن‌ها موظفند که برای انجام هر هزینه جزیی تایید مقامات بالاتر را بگیرند. وقتی هر کاری نیاز به اجازه و رخصت داشته باشد، در واقع فرهنگ "تفکر ممنوع" را ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب: 50 آن‌ها 13 ساله نیستند

51 ساعت 5 کار را تعطیل کنید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Overtime.jpg

کارمند رویایی برای بسیاری از شرکت‌ها شخصی حدود 20 ساله است که کم‌ترین دغدغه غیر شغلی را داشته باشد، بتواند 14 ساعت در روز کار کرده و برای خواب هم پشت میزش بخوابد. اما پر کردن اتاقی با کارمندان دود چراغ خور آن‌قدرها هم که نشان می‌دهد رویایی نیست. این کار چیزی شبیه به این که "این تنها راه برای رقابت با بزرگان است." را ملکه ذهن می‌کند.

ادامه مطلب: 51 ساعت 5 کار را تعطیل کنید

52 بریدگی را تبدیل به زخم نکنید!

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Politics.jpg

به محض این که روندی رو به کج راهه یا بیراهه بگذارد، تمایل طبیعی این است که برایش سیاستی اندیشیده شود. به عنوان نمونه اگر کسی لباس مناسب محل کار نمی‌پوشد، نیازی نیست قانونی برای لباس پوشیدن وضع کنید آن هم سخت‌گیرانه. تنها کاری که باید بکنید این است که به آن شخص بگویید دیگر چنین لباسی نپوشد.

ادامه مطلب: 52 بریدگی را تبدیل به زخم نکنید!

53 خودتان باشید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Words2.jpg

ویژگی‌های تاجری که تلاش می‌کند بزرگ باشد، چیست؟! زبان چرب و نرم، معرفی رسمی، نشان دادن رفتار دوستانه مصنوعی، استفاده از کلمات قلنبه و سلنبه یا کارهای از این دست. شما وقتی چنین چیزهایی را می‌بینید یا می‌خوانید حس می‌کنید یک ربات آن‌ها را نوشته است. چنین شرکت‌هایی از موضع بالا با شما صحبت می‌کنند نه با شما. نقاب حرفه‌ای بودن هم تنها یک جوک خنده دار است. همه ما این موضوع را به خوبی می‌دانیم. هنوز هم شرکت‌های کوچک به دنبال چشم و هم چشمی این شرکت‌ها هستند. آن‌ها فکر می‌کنند بزرگ به نظر رسیدن آن‌ها را بزرگ‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌کند؛ حال آن که با این کارها مضحکه این و آن هم می‌شوند.

ادامه مطلب: 53 خودتان باشید

54 الهام بخشی تاریخ انقضا دارد

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Inspiration.jpg

همه ما ایده‌هایی داریم. ایده‌ها جاودانه هستند و همیشه باقی می‌مانند. آن‌چه از بین می‌رود الهام بخشی است. الهام بخشی مثل میوه یا شیر تازه است و تاریخ انقضا دارد. اگر می‌خواهید کاری انجام دهید، همین حالا انجامش دهید. نمی‌شود آن را توی قفسه بگذارید و دو ماه بعد دور و برش پیدایتان شود. نمی‌توانید بگویید که بعدا انجامش می‌دهم چون بعدنی وجود ندارد. اگر روز جمعه به مورد الهام بخشی برخوردید، فرصت روز تعطیل را از دست ندهید سراغ اجرایی کردنش بروید. وقتی حس کنید که موردی برایتان خیلی الهام بخش بوده می‌توانید دو هفته تمام شبانه روز روی آن کار کنید و الهام بخشی در این مسیر ماشین زمان شماست.

ادامه مطلب: 54 الهام بخشی تاریخ انقضا دارد

logo-samandehi

آخرین آگهی