تعلیق، فرمان و چرخ

سیستم تعلیق خودرو

رای دهی:  / 2

Suspension-System2.jpgسیستم تعلیق (suspension) سیستمی است که شامل فنرها (springs)، کمک‌فنرها (shock absorbers) و اتصالاتی می‌شود که خودرو را به چرخ‌ها متصل می‌کند و اجازه حرکت نسبی بین این دو را می‌دهد.

ادامه مطلب: سیستم تعلیق خودرو

تایر

رای دهی:  / 1

Tires.png

لاستیک یا تایر (tire/tyre) یک پوشش به شکل حلقه است که حول رینگ (wheel rim) قرار می‌گیرد و از آن محافظت می‌کند و باعث کارایی بهتر خودرو می‌شود. بیش‌تر لاستیک‌ها، همانند لاستیک خودرو و دوچرخه، باعث فراهم شدن نیروی اصطکاک (traction) بین وسیله نقلیه و جاده می‌شوند و هم‌زمان یک بالشتک انعطاف‌پذیر را برای جذب شوک ایجاد می‌کنند.

ادامه مطلب: تایر

کیفیت سواری خودرو

رای دهی:  / 1

Ride-Quality.jpgکیفیت سواری (ride quality) به معنی درجه حفاظت ارایه شده به سرنشینان خودرو در برابر عناصر ناهموار سطح جاده، یا زمین در شرایط رانندگی خارج از جاده، می‌باشد. یک خودرو با کیفیت سواری بسیار خوب یک خودرو با رانندگی راحت نیز هست. خودروهایی که در اثر ناهمواری‌های بزرگ یا کوچک جاده مزاحم سرنشینان خودرو می‌شوند، دارای کیفیت سواری پایین در نظر گرفته می‌شوند. عوامل کلیدی برای کیفیت سواری، ارتعاش کلی بدنه (whole body vibration) و سر و صدا هستند.

ادامه مطلب: کیفیت سواری خودرو

تعلیق خودتراز

رای دهی:  / 2

Overload-Truck.jpg

سیستم تعلیق خود تراز (self-levelling suspension) اشاره به سیستم تعلیق یک خودرو دارد که صرف نظر از بار، یک ارتفاع سواری ثابت را برای خودرو بر روی جاده حفظ می‌کند.

ادامه مطلب: تعلیق خودتراز