مهارت‌های شخصی

برنامه کاری روزانه: ابزار تبدیل شدن به یک فرد موفق

رای دهی:  / 1

to-do-list.jpeg

همه ما می‌دانیم زمانی که کار خود را شروع می‌کنیم چطور از لیست کاری (To do list) استفاده کنیم. مشکل اصلی برای بسیاری از ما در تهیه لیست کاری، عدم برنامه‌ریزی و تمرکز برای ایجاد یک لیست عملی است و اغلب ما با یک فهرست اولویت‌بندی نشده و درهم مواجه می‌شویم.

ادامه مطلب: برنامه کاری روزانه: ابزار تبدیل شدن به یک فرد موفق

5 اصل ساده برای برنده شدن در تعارضات کاری

رای دهی:  / 1

Conflict.jpg

نظرات و عقاید شما در سازمان هر چقدر هم که خوب و مفید باشد باز هم افرادی در داخل و یا خارج سازمان هستند که از در مخالفت با شما برمی‌خیزند. انجام کارها اغلب به معنی مقابله با افرادی است که برنامه رقابت با شما را در سر دارند. من در مطالعات خود در زمینه رفتار سازمانی شاهد تکنیک‌های بسیار موثری در زمینه مدیریت تعارض بوده‌ام. برخی از آن‌ها را به اختصار در جهت رویارویی با تضاد سازمانی بازگو می‌کنم.

ادامه مطلب: 5 اصل ساده برای برنده شدن در تعارضات کاری

وقتی رییستان بیش از حد خوب است

رای دهی:  / 1

Good-Boss.gif

درست است کار کردن با یک فرد مهربان و اندیشمند بسیار رضایت‌بخش است؛ اما با این وجود میان رییسی که کار کردن با او رضایت‌بخش است و رییسی که می‌خواهد به هر قیمتی از بروز تضاد جلوگیری کند تفاوت وجود دارد. مدیرانی که در دسته دوم قرار می‌گیرند از دادن بازخوردهای خشن اجتناب می‌کنند، از برخورد جدی با تیم خود خجالت می‌کشند و به هر درخواستی به راحتی جواب مثبت می‌دهند. اگر رییس شما چنین است، در این صورت امکان دارد موفقیت شغلی شما در خطر باشد.

ادامه مطلب: وقتی رییستان بیش از حد خوب است

10 عادت مدیران فوق العاده

رای دهی:  / 1

Good-Manager.jpg

خیلی از کارمندان هستند که از رییس خود می‌نالند و می‌گویند رییس خوبی ندارند. آن‌ها اگرچه وظایف خود را انجام می‌دهند، اما از مقام مافوق خود دل خوشی ندارند. در این میان کارمندانی خوش‌شانس و با اقبال بلند هستند که زیر نظر مدیرانی با ویژگی‌های زیر کار می‌کنند. حتی وجود چند ویژگی از این ده ویژگی می‌تواند یک رییس را موفق و کارمندش را از او راضی نگه دارد.

ادامه مطلب: 10 عادت مدیران فوق العاده

10 نکته زبان بدن برای مدیران

رای دهی:  / 1

Body-Language2.jpgهمه می‌دانیم که در زمان سخن گفتن علاوه بر استفاده از کلمات مناسب باید از زبان بدن به درستی استفاده شود. کلمات منظور شما را به مخاطب القا می‌کند اما حرکات بدن به القای این پیام بهتر کمک می‌کند. 10 نکته زیر به شما کمک می‌کند تا در هنگام سخنرانی مطلب مورد نظر را به درستی به مخاطب القا کنید تا نهایت تاثیرگذاری را داشته باشد.

ادامه مطلب: 10 نکته زبان بدن برای مدیران

۹ گام برای موفقیت در محیط کار

رای دهی:  / 1

Success.png

سیاست اداری یا نحوه تقسیم و مدیریت قدرت و نفوذ شما در شرکت می‌تواند بخشی از شغل و کار شما باشد و این موضوع صرف نظر از دخالت و حضور معتمدانه شما در این حوزه یا علاقه به آن است. برخی از کارکنان اظهار می‌دارند که علاقه ای برای ورود به بازی‌های قدرت ندارند اما بیش‌تر کارشناسان معتقدند بی اعتنایی به قدرت سازمانی حاصلی جز عدم توفیق در محیط کار نخواهد داشت. استفاده از قدرت سازمانی به معنی باقی ماندن در مجموعه عوامل تاثیرگذار بر تصمیم‌گیری‌ها تلقی می‌شود.

ادامه مطلب: ۹ گام برای موفقیت در محیط کار

۱۰ روش موثر برای بهبود حافظه

رای دهی:  / 1

Memory-Exercise.jpg

ممکن است پیش خودتان فکر کنید کسانی که حافظه بسیار خوبی دارند از هوش بیش‌تری نسبت به دیگران برخوردار هستند! اما حقیقت این است که قدرت حافظه تا حد زیادی بستگی به این دارد که از چه ابزارهایی برای حفظ کردن استفاده کنید و چقدر در استفاده از آن‌ها مهارت داشته باشید. در اینجا ده روش برتر برای بهبود حافظه را فرا می‌گیرید.

ادامه مطلب: ۱۰ روش موثر برای بهبود حافظه

6 دلیل برای این که کارتان را عوض کنید

رای دهی:  / 1

Job-Quit.jpg

فکر این که بخواهید در این شرایط بی‌کاری و گرانی شغلتان را رها کنید و به یک فرصت شغلی بهتر فکر کنید، قطعا برایتان خوشایند نیست و حتی می‌تواند با استرس و فشار روحی بالایی هم همراه باشد. کسی از شغل خوب و پر درآمد بدش نمی‌آید و البته همه دلشان می‌خواهد فضای شغلی خوبی را تجربه کنند اما گاهی اوضاع بر وفق مراد نیست و نشانه‌هایی به ما یادآوری می‌کنند که وقت عوض کردن شغل است.

ادامه مطلب: 6 دلیل برای این که کارتان را عوض کنید

3 طرز تفکر انسانهای موفق

رای دهی:  / 1

Successful-People.jpg

همه چیز از فکر شما شروع می‌شود. این سیستم اعتقادی و طرز تفکر شما است که زندگی امروزتان را شکل می‌دهد. اگر زندگی متوسطی را می‌گذرانید به خاطر تصمیمات بدی است که اتخاذ کرده‌اید. تصمیمی که گرفتید نیز از طرز تفکر و باورهایتان سرچشمه می‌گیرد. اگر می‌خواهید به موفقیت دست پیدا کنید، باید اول از فکرتان شروع کنید. طرز تفکر افراد موفق را الگوی خود قرار دهید و مطمئن باشید که شما هم مثل آن‌ها نتیجه عالی به دست خواهید آورد.

ادامه مطلب: 3 طرز تفکر انسانهای موفق

با انتقادهای غیرمنصفانه مدیرمان چه کنیم؟

رای دهی:  / 1

Bad-Boss.jpegرابطه حجم وسیعی از زندگی ما را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. محیط کار نیز بخش مهمی از زندگی افراد است که با توانایی‌های ارتباطی و تقابلی گره خورده است. برای حل مشکلات محل کار احتیاج به مهارت‌های ارتباطی، مسوولیت و هوشیاری داریم.

ادامه مطلب: با انتقادهای غیرمنصفانه مدیرمان چه کنیم؟

۳ خصلت یک مدیر موفق

رای دهی:  / 1

Successful-Manager.jpg

شما به عنوان یک مدیر موفق لازم است که سه اصل زیر را رعایت نمایید: 

  1. با همتایان خود ملاقات‌های منظم داشته باشید.
  2. نقاط قوت و ضعف خود را تحلیل کنید.
  3. هدف‌های خود را مشخص سازید.

ادامه مطلب: ۳ خصلت یک مدیر موفق

چگونه می‌توانید یک شغل دست نیافتنی را از آن خود کنید؟

رای دهی:  / 1

Interview.png

برای به دست آوردن شغل ایده‌آل و مطلوبتان، رویکردی اتخاذ کنید که نشان دهنده قدرت و توانایی شما باشد، حتی اگر فاقد آن هستید.

ادامه مطلب: چگونه می‌توانید یک شغل دست نیافتنی را از آن خود کنید؟

5 مهارتی که کارفرمایان از کارکنان‌شان انتظار دارند

رای دهی:  / 1

Skills.jpg

زمانه تغییر کرده است و نیز صنایع و کسب و کارها. برای همگام بودن با این دنیای درحال تحول کسب و کار، باید از نظر دانش و مهارت انعطاف‌پذیر و تطبیق‌پذیر بود. یک فرد حرفه‌ای باید به صورت پیوسته خود را بر یک مبنای مشخص باز تعریف کرده و همواره مشتاق یادگیری چیزهای جدید باشد. با این توضیح، در این جا به ارایه 5 مهارتی که کارفرمایان می‌خواهند در کارکنان خود ببینند، به عنوان مبنایی برای انطباق متخصصان حرفه‌ای با آن اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب: 5 مهارتی که کارفرمایان از کارکنان‌شان انتظار دارند

چند ماجرای واقعی از مصاحبه‌های استخدامی عبرت آمیز

رای دهی:  / 1

Job-Interview.jpg

هر چقدر هم که اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، حتی اگر از نظر توانایی‌ها و مهارت‌های شغلی در بالاترین سطح قرار داشته باشید، مصاحبه استخدامی موقعیتی استرس‌زا است و به تبع آن هر کس اعتماد به نفس و آگاهی بیش‌تری داشته باشد موفق‌تر است. تجربه مصاحبه‌های استخدامی مختلف نشان می‌دهد که همیشه برترین‌ها استخدام نمی‌شوند؛ بلکه آن‌هایی که توانایی ارایه بهتر مهارت‌هایشان را داشته باشند شانس بیش‌تری دارند.

ادامه مطلب: چند ماجرای واقعی از مصاحبه‌های استخدامی عبرت آمیز

با پشت گوش انداختن کارها چه کنیم؟

رای دهی:  / 1

Postpone.jpg

شاید شما هم جزو اشخاصی باشید که در زندگی تصمیمی می‌گیرند و هیجان بالایی هم برای انجام آن دارند، اما پس از مدتی آتش هیجانشان خاکستر می‌گردد و فراموش می‌کنند چه نقشه‌ها در ذهن و چه آرزوها در دل داشته‌اند. وقتی هیجان این تفکرات از بین رفت دوباره به زندگی عادی و همیشگی برمی‌گردید بدون این که تغییری در خود، زندگی یا افکارتان ایجاد کرده باشید. اما چه بلایی سر آرزوهایی می‌آید که روزی هیجان بالایی برای آن‌ها داشتیم؟ بیش‌تر مردم این تصمیم‌ها را پشت گوش می‌اندازند و بعضی دیگر واقعا مشغله دارند. اما حقیقت هرچه که باشد، همیشه یک دلیل مخفی برای طفره رفتن وجود دارد.

ادامه مطلب: با پشت گوش انداختن کارها چه کنیم؟

بنر جیتکو