مدیریت

مدیریت ریسک چیست

رای دهی:  / 20

Risk-Management.jpg

مدیریت ریسک (risk management) به معنی تشخیص، بررسی و اولویت دهی به ریسک‌ها به همراه کاربرد هماهنگ و اقتصادی منابع به منظور کاهش، پایش و کنترل احتمال و یا اثر رویدادهای ناخواسته و یا استفاده حداکثری از فرصت‌ها است. ریسک‌ها می‌توانند از عدم اطمینان در بازارهای مالی، تهدید‌های ناشی از شکست پروژه (در هر مرحله از طراحی، توسعه، احداث و یا طول عمر)، تعهدات قانونی، ریسک اعتباری، تصادفات، علل و بلایای طبیعی و همچنین حمله عمدی از طرف دشمن و یا رویدادهای با علت ریشه‌ای نامشخص و یا غیر قابل پیش‌بینی ناشی شوند. چندین استاندارد مدیریت ریسک از جمله موسسه مدیریت پروژه (Project Management Institute)، موسسه ملی استاندارد و فناوری (National Institute)، جوامع آماری و استانداردهای ISO توسعه یافته‌اند.

ادامه مطلب: مدیریت ریسک چیست

ریسک رجیستر

رای دهی:  / 3

Risk2.jpg

ریسک رجیستر یا مخزن ریسک (risk register) یک ابزار مدیریت ریسک است که معمولا در مدیریت پروژه و بازرسی ریسک سازمانی (organisational risk assessments) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب: ریسک رجیستر

بهترین روش اعتمادسازی برای مدیران جدید

رای دهی:  / 2

Manager-Trust.jpg

وقتی به عنوان مدیرعامل شرکت تکنولوژی Intralinks انتخاب شدم، این شرکت‌ تا حدی منابع نقدی خود را از دست داده بود که بقای آن در خطر بود. میزان خدمات دهی به مشتری کاهش یافته بود، شرکت در آستانه لغو قرارداد با بزرگ‌ترین مشتری‌ خود بود. مدیرعامل شرکت تنزل مقام یافته بود و دیگر اتفاقات این‌چنینی.

ادامه مطلب: بهترین روش اعتمادسازی برای مدیران جدید

7 قانون برای مدیریت افراد خلاق اما پر دردسر

رای دهی:  / 2

 

Creative-People.jpg

خلاقیت سرکوب شده یک تومور بدخیم سازمانی است. اگرچه هر سازمانی ادعا می‌کند که به نوآوری اهمیت می‌دهد، اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها برای رضایت کارمندان خلاق یا حداقل بالا بردن بهره‌وری آن‌ها کاری انجام می‌دهند. شما نمی‌توانید کارمندان خلاقی را نادیده بگیرید که شاید بد اخلاق، نامنظم، غیرعادی و متکبر هستند.

ادامه مطلب: 7 قانون برای مدیریت افراد خلاق اما پر دردسر

با کارمندان تک‌رو سازمان چگونه رفتار کنیم؟

رای دهی:  / 1

Maverick-Employee.jpg

فرد تک‌‌رو سعی دارد از مسیر خودش پیش برود و همیشه می‌خواهد اندکی جلوتر از دیگر اعضای گروه گام بردارد. او تمایل به مستقل بودن دارد و هرگز به طور کامل با دیگر اعضای گروه همراه نمی‌شود. انسان تک‌رو معمولا در راه انجام امور موانعی را ایجاد می‌کند و همیشه به دنبال راه‌های متمایزی برای انجام امور می‌گردد؛ اگرچه گاهی این راه‌های متمایز موثر نیستند.

ادامه مطلب: با کارمندان تک‌رو سازمان چگونه رفتار کنیم؟

ابزار‌های موفقیت مدیران: هوش همراه با روابط اجتماعی قوی

رای دهی:  / 1

Managers-Intelligence-Public-Relation.jpg

در گذشته افراد باهوش با وجود نداشتن مهارت‌های اجتماعی به عالی‌ترین رتبه در شرکت‌ها می‌رسیدند؛ اما امروزه تنها باهوش بودن تضمینی برای دستیابی به مراتب درخشان در دنیای کسب‌ و کار نیست. لازمه مدیریت، داشتن مهارت‌های اجتماعی است. در حقیقت برای کسب موفقیت، داشتن مهارت‌های اجتماعی و هوش به یک میزان حایز اهمیت هستند.

ادامه مطلب: ابزار‌های موفقیت مدیران: هوش همراه با روابط اجتماعی قوی

6 نکته ارتباطی برای مدیران

رای دهی:  / 1

Management-Relationship.jpg

بسیاری از مدیران گمان می‌کنند کارکنانشان به علت رضایت نداشتن از حقوق دریافتی خود کار را ترک می‌کنند. در سال ۲۰۰۱ یک تحقیق روی ۲۰ هزار کارمند که استعفا داده‌اند، نشان داد که مهم‌ترین دلیل برای ترک شغل، رفتار نامناسب مدیران است. یکی از مهم‌ترین عوامل رفتار نامناسب مدیران، ارتباط نامناسب آن‌ها است. در این مقاله هفت شاخص و عامل ارتباطی در مدیریت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب: 6 نکته ارتباطی برای مدیران

چگونه شغل دوم کارمندان را مدیریت کنیم

رای دهی:  / 1

Second-Job.png

اگر اعضای تیم کاری شما مضطرب و خسته به نظر می‌رسند، ممکن است علت آن مطالبات کاری شرکت شما نباشد. امروزه نزدیک به یک چهارم از کارگران دو شغله هستند و 90 درصد از این گروه برای این شغل دوم دارند که درآمد بیش‌تری داشته باشند.

ادامه مطلب: چگونه شغل دوم کارمندان را مدیریت  کنیم

برای اخراج یک کارمند چه باید کرد؟

رای دهی:  / 0

Employee-Firing.jpg

موقعیت خطرناکی است، وقتی که یک کارمند عملکرد ضعیفی دارد. شما تمام تلاشتان را کرده‌اید تا به او در حفظ شغلش یاری برسانید اما دیگر دیر شده است.

ادامه مطلب: برای اخراج یک کارمند چه باید کرد؟