اصول مدیریت

چگونه به عنوان یک مدیر جوان جدی گرفته شویم؟

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Young-Boss.jpg

  • نویسنده: محسن ملایری

مدیریت و کارآفرینی در سنی که تمامی هم سن و سالان در دانشگاه‌ها در حال تحصیل و یا به خوش‌گذرانی‌های دوران جوانی مشغولند با مشکلات زیادی روبروست. یکی از این معضلات جدی گرفته شدن این افراد در محیط‌های رسمی از محیط کارکنان شرکت گرفته تا جلسات رسمی برای عقد قرارداد و یا تفاهم‌نامه است.

ادامه مطلب: چگونه به عنوان یک مدیر جوان جدی گرفته...

چرا من به استعفا دادن علاقه دارم؟

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره

Quitter.jpg

  • نویسنده: سامه گل‌زاده

یک ضرب المثل قدیمی هست که می‌گوید: "برنده هرگز کارش را ترک نمی‌کند و ترک کننده هرگز برنده نمی‌شود." این جمله به ما می‌گوید وقتی کاری انجام نمی‌شود، آن‌قدر تلاش کنیم تا بالاخره موفق شویم. اما من یک انصراف‌دهنده حرفه‌ای هستم. من از دانشگاه انصراف دادم. از کارم استعفا دادم. بسیاری از استارت‌آپ‌هایی را که آغاز کرده بودم، رها کردم. یوگا را ترک کردم و بعد سعی کردم که ترک کردن یوگا را ترک کنم. خوردن گوشت، لبنیات و گلوتن را ترک کردم. برخی از پروژه‌های طراحی وب را نیمه‌کاره رها کردم. من حتی زندگی کردن در برخی شهرها را نیز نیمه‌کاره رها، وسایلم را جمع و به جای دیگری نقل مکان کرده‌ام.

ادامه مطلب: چرا من به استعفا دادن علاقه دارم؟

در نخستین ده روز کاری چه دستاوردی باید داشته باشید؟

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Management-Beginning.jpg

  • مترجم: فرشته امینی

مدیرعامل بعدی شما چگونه نخستین ده روز کاری خود را به طور غیر منتظره‌ای در شرکت آغاز می‌کند؟

در این دوره کوتاه جهت‌گیری و سمت و سو مشخص خواهد شد و برای تغییرات اساسی تصمیمات قطعی گرفته می‌شود و قدم‌های اولیه محکم برداشته خواهد شد. من مراحل گذار چندین مدیرعامل را که خواهان ارتقای مقام بوده‌اند، دیده‌ام و می‌دانم که این گذار می‌تواند خطرناک هم باشد.

ادامه مطلب: در نخستین ده روز کاری چه دستاوردی باید...

10 عادت مدیران فوق العاده

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Good-Manager.jpg

خیلی از کارمندان هستند که از رییس خود می‌نالند و می‌گویند رییس خوبی ندارند. آن‌ها اگرچه وظایف خود را انجام می‌دهند، اما از مقام مافوق خود دل خوشی ندارند. در این میان کارمندانی خوش‌شانس و با اقبال بلند هستند که زیر نظر مدیرانی با ویژگی‌های زیر کار می‌کنند. حتی وجود چند ویژگی از این ده ویژگی می‌تواند یک رییس را موفق و کارمندش را از او راضی نگه دارد.

ادامه مطلب: 10 عادت مدیران فوق العاده

برای اخراج یک کارمند چه باید کرد؟

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Employee-Firing.jpg

موقعیت خطرناکی است، وقتی که یک کارمند عملکرد ضعیفی دارد. شما تمام تلاشتان را کرده‌اید تا به او در حفظ شغلش یاری برسانید اما دیگر دیر شده است.

ادامه مطلب: برای اخراج یک کارمند چه باید کرد؟

با کارمندان تک‌رو سازمان چگونه رفتار کنیم؟

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Maverick-Employee.jpg

فرد تک‌‌رو سعی دارد از مسیر خودش پیش برود و همیشه می‌خواهد اندکی جلوتر از دیگر اعضای گروه گام بردارد. او تمایل به مستقل بودن دارد و هرگز به طور کامل با دیگر اعضای گروه همراه نمی‌شود. انسان تک‌رو معمولا در راه انجام امور موانعی را ایجاد می‌کند و همیشه به دنبال راه‌های متمایزی برای انجام امور می‌گردد؛ اگرچه گاهی این راه‌های متمایز موثر نیستند.

ادامه مطلب: با کارمندان تک‌رو سازمان چگونه رفتار...

7 قانون برای مدیریت افراد خلاق اما پر دردسر

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Creative-People.jpg

خلاقیت سرکوب شده یک تومور بدخیم سازمانی است. اگرچه هر سازمانی ادعا می‌کند که به نوآوری اهمیت می‌دهد، اما تعداد بسیار کمی از آن‌ها برای رضایت کارمندان خلاق یا حداقل بالا بردن بهره‌وری آن‌ها کاری انجام می‌دهند. شما نمی‌توانید کارمندان خلاقی را نادیده بگیرید که شاید بد اخلاق، نامنظم، غیرعادی و متکبر هستند.

ادامه مطلب: 7 قانون برای مدیریت افراد خلاق اما پر...

6 نکته ارتباطی برای مدیران

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Management-Relationship.jpg

بسیاری از مدیران گمان می‌کنند کارکنانشان به علت رضایت نداشتن از حقوق دریافتی خود کار را ترک می‌کنند. در سال ۲۰۰۱ یک تحقیق روی ۲۰ هزار کارمند که استعفا داده‌اند، نشان داد که مهم‌ترین دلیل برای ترک شغل، رفتار نامناسب مدیران است. یکی از مهم‌ترین عوامل رفتار نامناسب مدیران، ارتباط نامناسب آن‌ها است. در این مقاله هفت شاخص و عامل ارتباطی در مدیریت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب: 6 نکته ارتباطی برای مدیران

چگونه شغل دوم کارمندان را مدیریت کنیم

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Second-Job.png

اگر اعضای تیم کاری شما مضطرب و خسته به نظر می‌رسند، ممکن است علت آن مطالبات کاری شرکت شما نباشد. امروزه نزدیک به یک چهارم از کارگران دو شغله هستند و 90 درصد از این گروه برای این شغل دوم دارند که درآمد بیش‌تری داشته باشند.

ادامه مطلب: چگونه شغل دوم کارمندان را مدیریت  کنیم

۳ خصلت یک مدیر موفق

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Successful-Manager.jpg

شما به عنوان یک مدیر موفق لازم است که سه اصل زیر را رعایت نمایید:

  1. با همتایان خود ملاقات‌های منظم داشته باشید.
  2. نقاط قوت و ضعف خود را تحلیل کنید.
  3. هدف‌های خود را مشخص سازید.

ادامه مطلب: ۳ خصلت یک مدیر موفق

ابزار‌های موفقیت مدیران: هوش همراه با روابط اجتماعی قوی

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Managers-Intelligence-Public-Relation.jpg

در گذشته افراد باهوش با وجود نداشتن مهارت‌های اجتماعی به عالی‌ترین رتبه در شرکت‌ها می‌رسیدند؛ اما امروزه تنها باهوش بودن تضمینی برای دستیابی به مراتب درخشان در دنیای کسب‌ و کار نیست. لازمه مدیریت، داشتن مهارت‌های اجتماعی است. در حقیقت برای کسب موفقیت، داشتن مهارت‌های اجتماعی و هوش به یک میزان حایز اهمیت هستند.

ادامه مطلب: ابزار‌های موفقیت مدیران: هوش همراه با...

بهترین روش اعتمادسازی برای مدیران جدید

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Manager-Trust.jpg

وقتی به عنوان مدیرعامل شرکت تکنولوژی Intralinks انتخاب شدم، این شرکت‌ تا حدی منابع نقدی خود را از دست داده بود که بقای آن در خطر بود. میزان خدمات دهی به مشتری کاهش یافته بود، شرکت در آستانه لغو قرارداد با بزرگ‌ترین مشتری‌ خود بود. مدیرعامل شرکت تنزل مقام یافته بود و دیگر اتفاقات این‌چنینی.

ادامه مطلب: بهترین روش اعتمادسازی برای مدیران جدید

پلان مدیریت ریسک

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Risk.jpg

پلان مدیریت ریسک (risk management plan) مدرکی است که یک مدیر پروژه برای پیش‌بینی، تخمین اثرات و تعریف پاسخ‌های مناسب برای ریسک‌ها آماده می‌کند که شامل ماتریس بررسی ریسک (risk assessment matrix) نیز می‌شود.

ادامه مطلب: پلان مدیریت ریسک

ریسک رجیستر

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Risk2.jpg

ریسک رجیستر یا مخزن ریسک (risk register) یک ابزار مدیریت ریسک است که معمولا در مدیریت پروژه و بازرسی ریسک سازمانی (organisational risk assessments) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب: ریسک رجیستر

مدیریت ریسک چیست

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Risk-Management.jpg

مدیریت ریسک (risk management) به معنی تشخیص، بررسی و اولویت دهی به ریسک‌ها به همراه کاربرد هماهنگ و اقتصادی منابع به منظور کاهش، پایش و کنترل احتمال و یا اثر رویدادهای ناخواسته و یا استفاده حداکثری از فرصت‌ها است. ریسک‌ها می‌توانند از عدم اطمینان در بازارهای مالی، تهدید‌های ناشی از شکست پروژه (در هر مرحله از طراحی، توسعه، احداث و یا طول عمر)، تعهدات قانونی، ریسک اعتباری، تصادفات، علل و بلایای طبیعی و همچنین حمله عمدی از طرف دشمن و یا رویدادهای با علت ریشه‌ای نامشخص و یا غیر قابل پیش‌بینی ناشی شوند. چندین استاندارد مدیریت ریسک از جمله موسسه مدیریت پروژه (Project Management Institute)، موسسه ملی استاندارد و فناوری (National Institute)، جوامع آماری و استانداردهای ISO توسعه یافته‌اند.

ادامه مطلب: مدیریت ریسک چیست