×

خطا

the Root category doesn't contain any sub categories, let rootid empty or set rootid to a correct value

پیکربندی موتور

خودرو با حجم متغیر موتور

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Variable-Displacement2.jpgحجم موتور متغیر (variable displacement) یک تکنولوژی موتور خودرو است که امکان تغییر حجم موتور (engine displacement) را فراهم می‌کند که این کار معمولا توسط غیرفعال کردن سیلندرها و به منظور کاهش مصرف سوخت انجام می‌شود. تکنولوژی موتور با حجم متغیر بیش‌تر در موتورهای چند سیلندر بزرگ استفاده شده است. بسیاری از تولیدکنندگان خودرو این فن‌آوری را از سال 2005 قبول کرده‌اند؛ هر چند که مفهوم آن از زمان‌های بسیار قبل‌تر از این نیز وجود داشته است.

ادامه مطلب: خودرو با حجم متغیر موتور

لرزه‌گیر موتور

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

Harmonic-Balancer2.jpgلرزه‌گیر موتور یا بالانسر هارمونیک (harmonic balancer) یا دمپر پولی لنگ (crank pulley damper) یا دمپر میل‌لنگ (crankshaft damper) یا دمپر پیچشی (torsional damper) یا دمپر ارتعاشی (vibration damper) وسیله‌ای است که به میل‌لنگ متصل می‌شود و ارتعاش پیچشی را کاهش می‌دهد و به عنوان یک پولی برای راندن تسمه‌ها به کار می‌رود.

ادامه مطلب: لرزه‌گیر موتور

موتور X-24

رای دهی: 0 / 5

غیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستارهغیر فعال سازی ستاره

X-24-engine.jpgX-24 یکی از معدود آرایش‌های شناخته شده موتور X است که به تولید رسیده است. این طرح شامل یک جفت V-12 است که به یک میل‌لنگ (crankshaft) مشترک پیوسته‌اند. این باعث می‌شود که موتور X-24 از بلوک W و یا بلوک H با طراحی مشابه که نیاز به دو میل‌لنگ دارند، سبک‌تر باشد. با این حال هیچ یک از موتورهای X-24 موجود موفقیت خاصی کسب نکردند. دوره ارایه خدمت و دوره ساخت آن‌ها بسیار محدود بود. ظاهرا پس از جنگ جهانی تحول موتورهای توربوجت (turbojet) و توربوفن (turbofan) نیاز به موتورهای بزرگ هواپیما از این نوع را برطرف کرد.

ادامه مطلب: موتور X-24

logo-samandehi

آگهی‌های مرتبط با خودرو